tiistaina, lokakuuta 30, 2012

ten things i hate about me

Mun oli ihan pakko tehdä tää, ku luin muista blogeista näitä myös :D Mussa on niin ärsyttäviä piirteitä mitä vihaan! HAhah

1. Mun täytyy tietää kaikki tarkkaan aina etukäteen. Mihin oon menossa, mihin aikaan, mitä kautta, mitä teen jne. Jos vaikka Jani sanoo, että se tulee hakemaan mua klo 16 ja suunnitelmiin tuleekin muutos, niin oon iha vihanen :D

2. Mutta kuitenkin oon aina myöhässä tai vähintäänkin ihan viime tipassa tulossa. Ihan joka paikasta. Oon aina ollu koulusta myöhässä niin ala-asteella kun nytkin. Se on kyllä ihan varppina joku sukuvika, koska muutkin mejän suvusta myöhästelee ja osa mejän perheestäkin. Mua aina nolotti, koska esim. kirkkoon mejän suku ja perhe tulee joko aivan myöhässä tai sitte aivan viime tingassa. Mulle ei auta vaikka kuin laittas rangaistukseksi jälki-istuntoa tai luvattomia poissaoloja myöhästelystä, aina vaan myöhästyn..
3. Oon joskus melkonen koheltaja. Esim. Eilen Saaran kans sovittiin, että haen sen aamulla kouluun. Saara oli laittanu aamulla viestin, että ei tarvi hakea, hän pääsee omalla autolla. Minä paukautan Saaran pihalle silti ja oottelen siellä, että miks se ei tuu. Soitan sille, että missä viivyt, niin kappas eihän mun pitänytkään hakea Saaraa. Siinä vaiheessa oon jo valmiiksi myöhässä koulusta ja sitte vielä armottomaan ruuhkaan, niin oon myöhässä jo aivan liikaa.
4. Oon pomottaja. Luonteeltani oon tosiaan sellanen, että otan aina "määräilijän"- aseman ryhmässä ja kerron mitä kukakin tekee. Oletan tietenkin, että kaikille sopii mitä minä sanon :D mutta sitä en tee tahallani tai että haluaisin jollekkin pahaa, vaan se vaan on jotenkin mun luonteessa. Pienenäki vedin kaikille serkuille kaikenlaisia leikkejä (niinku pieni piirii pyöriiii..lalal) ja leikein kerhotätiä ja kerroin mitä tehdään :D
5. Oon joidenkin mielestä ylimielinen ja se haittaa mua itseä. En pääse siitä eroon vaikka kuin yritän. En oo sitä tahallani ja oon yrittäny pois siitä, mutta en tiiä mikä siinä on. Mun perusilme? En tiiä.
6. Tohon ylimielisyyteen viitaten yks syy voi olla myös se, että mun on pakonomainen tarve kertoa ja korjata, jos joku sanoo jotakin väärin... esim. jos joku sanoo, että "siinä yhessä tuotteessa oli muistaakseni laventelia", niin jos tiedän ettei oo niin mun on pakko heti korjata, että "eijei ei, ku siinä on allantoiinia" yms. :D
7.  Muistan kaikkia asioita liian hyvin. Se ärsyttää mua, koska se just haittaa tohon kahteen edelliseen kohtaan ja sen lisäksi myös mun omaan tekemiseen sekä stressiin, ku tiiän, että mun on tehtävä sitä ja sitä ja sitä ja siihen mennessä enkä unohda niitä :( :D
8. Oon ailahtelevainen siivouksen suhteen. Joskus oon aivan kamalan sotkunen ja joskus aivan yli siivooja. Matkalaukut on purkamatta. Se on mun inhokkihommaa, samoten tiskikonehommat ja lavuaarin putsaaminen. Lempparihomma on imuroiminen!
9. Lupaan aina itteni liian moneen asiaan mukaan. En oikeen osaa sanoa ei tarpeeksi usein ja yritän aina miellyttää kaikkia ihmisiä. Harvoin sanon rumasti kellekkään tai edes vähän kielteisesti. Ja jos sanon kielteisesti, niin mulle tulee aivan hirveät omantunnon tuskat, että olin ilkeä, vaikka oikeesti olisinkin tehny niinku pitää. 
10. Musta on tullu ihan kotihiiri. Kaikki vapaa-ajat mitä mulle jää (jota ei kyllä ole todellakaan paljon), haluaisin vaan viettää kotona ja rauhallisesti. Oon esimerkiksi käyny viimeksi juhlimassa kesän alussa...hups. 

Näitä tulis vielä vaikka kuin paljo lisää, mutta oliko mitään samaa? Heh, määpä palaan takasin noiden kouluhommien pariin, joten moikkeliskoikkelis! -Mirka

Ei kommentteja: