torstaina, marraskuuta 04, 2010

Rajaus

Multa kyseltiin meikkipostausta ja mä mietein kauan, että mistä mä sen tekisin. Päädyin sitte tekemään postauksen rajauksesta, koska se on usein sellanen mikä on vaikea.. Oon ite ollu aina hyvä piirtämään, joten rajausten tekeminen ei oo mulle ollenkaan vaikeaa; ei itselle eikä muille. Monet on kuitenki sanonu mulle, että "en osaa tehdä rajausta, mulla tulee vaan epätasainen ja mutkikas ku yritän". Katotaan miten voin auttaa asiaa..mutta tietenkään rajauksia ei opi tekemään ku harjottelemalla :) Teen itselle aika usein sellasen "kissamaisen" rajauksen, niin tässäpä neuvoja siihen! (P.s Hänelle, joka toivo ettei kulmakarvoille tehdä ollenkaan mitään, niin tässä ole hyvä!..)
 
Pohjustus
Halusin vaalean luomimeikin, koska tällänen rajaus on päiväksi aika näyttävä
Varjostuksena vähän ruskeaa
Teen tavallisella mustalla kajaalilla rajaukset ensin, niin ne pysyy paremmin!
Tein siis toiseen silmään koko rajauksen ja toiseen puolesta välistä.
Eli ihan lyhyillä veoilla kannattaa lähtä piirtämään sisäkulmasta ulkokulmaa kohti
Loppuun vedän ihan summamutikassa tollasen kaaren :)
Sitte itse "kissamainen" rajaus onnistuu helposti silleen, että kuvittelee kulmakarvan jatkuvan alaspäin ja piirtää silmäkulmasta sitä viivaa kohti rajauksen (niin pitkän rajauksen kun haluaa..) Tällä tavalla saa ne rajaukset menemään samaan suuntaan.. Jos ei osaa kuvitella niin sittenhän voi vetää vaikka jollakin peitevärillä apuviivan kulmakarvasta alaspäin :)
Sitten vaan värittää sisälle jääneen aukon :)
Tässä kummatkin rajaukset
Sitten vaan ripsaria niin se on siinä! (Vedin kumpaakin kokorajaukset)
Semmonen juttu :) Hei jos ehdottelette näitä meikkipostauksia, niin voisitte samalla kertoo, että minkälaista haluaisitte. Olis mulle helpompi :)

Mirka

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Upeet rajaukset ja kulmat! :) jos ehdottaa saa, niin mua ainakin kiinnostais ihan sun ihonhoitorutiinit. Siis minkälainen iho sulla on, onko ongelmia, miten pääset niistä, miten puhdistat ja kosteutat jne. En tiiä ootko tämmöstä postausta jo joskus tehnyt, mut en ainakaan muista!

Mirka kirjoitti...

Kiitos :) kyllähän se onnistuupi :)