tiistaina, syyskuuta 29, 2009

Levi


Elikkäs maanantaina suuntasimme matkailun ja hotran ryhmien kanssa Leville. Lähtö oli kello 7 aamulla, ja se oli todella vaikea herätys... (maanantait...). Tutustuimme siellä eri paikkoihin Levillä mm. Levi Summit, Hullu Poro ja ihan yleisesti Leviin... Aamupäivä menikin tutustuessa paikkoihin ja meille pidettiin esityksiä joka paikassa. Syömässäkin kävimme jossain välissä ja meille oli tarjottu hieno puffetti.NAM!
Alas Levikeskukseen menimme gondoleilla





Ruokailusta en muistanut ottaa yhtään kuvaa kun oli niin hyvää ruokaa! mutta vessasta löytyy kuva :D





Kiertelimme myös busseilla ja meille esitettiin Leviä vähän laajemmin. Oli kyllä mukava saada jonkinlainen kokonaiskäsitys siitä paikasta, vaikka siellä on monta hiihtolomaa ja hiihtoleiriä viettänyt. Ei vaan ikinä oo tullu käytyä rinteitä ja latuja kauempana katsomassa vähän laajemmin paikkoja.

Lähdimme bussilla sitten ajelemaan _keskelle_ei_mitään_. Mulla oli bussissa ihan mieletön pissahätä koko ajan ja en tosiaan tiennyt, että oltiin matkalla sellaseen paikkaan missä ei ollu vessoja. No mä sitten kävin aina niin ihanassa bussin vessassa, joka ei ollut miellyttävä kokemus. No helpotti vähäksi aikaa, kunnes mulle tuli uus pissahätä, mut sen mä pidätin huoltsikalle asti :D Niin, mutta asiaan: sitä tietä, joka vei meidän määränpäähämme, ei varmasti oltu suunniteltu busseille...Bussi ei meinannu millään mahtua kulkemaan sitä tietä. Se tie oli niinku just ja just sen bussin levynen. Oksat hakkasi koko ajan ikkunaan ja yks puu mun kohdallla juuri kolahti aika pahastikki :D Pelästyin aika paljo ja mulle naurettiin....eh mutta perille päästiin!

Perille meille oli sitten järjestetty kunnon meininkiä. Siellä ei kyllä muistanut kaupungin saasteita ja pölyjä kun oltiin keskellä lapin luontoa. OLI KYLMÄ! Meillä oli siellä sitten erilaisia aktiviteetteja, jotka tehtiin ryhmissä. Ekaks oli tietysti makkaranpaistoa kunnon erämaisemissa. Musta tuntuu, että oon jo ihan LAPHALAINEN, kun mun piti jo opetella suopungin heittoakin :D siis sitä, kun poroja juoksee ja ne lappalaiset heittää sillä narulla niitä kiinni...se ei TOD ollut lassoamista :D Sitten meillä oli järkätty impulla ampumista ja mikä parhainta MAASTOSSA MÖNKKÄRILLÄ AJOA!!! Se oli kuulkaas huikeeta! Tässä kuvia:





Suopunki


Tässä oli meidän vale poro...











Matkalla näkyi kyllä kamalasti poroja...Oli se kyllä kummallasta MUN SILMÄÄN, vaikka se oli kuulemma ihan tavallista. Kyyläsin koko ajan bussin ikkunasta poroja. Yks muuten laukkas meidän bussin edestäkin...hyyyyyyyyi ku pelottavaa.



Täällä oli tänä aamuna lunta tullut. Ihan oli valkea maa. Otin kuvan, mutta en jaksanu laittaa sitä koneelle, niin ehkä jossain vaiheessa sitte tulee lumisia maisemia täältä !! Matikantentistä sain 3:sen ja oon tyytyväinen ! ja mitäs vielä tärkeää...Tänään en oikeestaan oo tehnyt mitään..Kävin aamulla koulussa vähän aikaa ja sitten tulinkin kotiin...Käytiin me Janin kanssa kaupassa yhdessä välissä ja tehtiin nyt illalla mansikkarahkaa!

Nyt nukkumaan, kun Jani meni jo :( Mä vaan kukun täällä kun en voinut olla kirjottamatta tätä..LUPASIN KERTA :))

Hyviä unia!

xoxo, Mirka

5 kommenttia:

sanna kirjoitti...

Kiva blogi. :) heh,oon ite nyt viikon lomalla täällä rovaniemellä veljen luona. Hieno paikka on,täytyy myöntää. :-) löysin blogis tuolta Lauran blogin kommenttiboksista :>

Mirka kirjoitti...

Kiitos kiitos :) Joo onhan tämä kiva...tällä hetkellä jo jokseenkin kylmä :D

Anonyymi kirjoitti...

asut rovaniemel muttet oo ikinä käyny levillä?

mä oon käyny siellä 0-vuotiaasta asti ja nyt 20w ku meil o oma mökki siel.
se on aikamoinen bilekeskus aina uutena vuotena ja pääsiäisenä-..D:dd

Mirka kirjoitti...

"Oli kyllä mukava saada jonkinlainen kokonaiskäsitys siitä paikasta, vaikka siellä on monta hiihtolomaa ja hiihtoleiriä viettänyt. Ei vaan ikinä oo tullu käytyä rinteitä ja latuja kauempana katsomassa vähän laajemmin paikkoja." - tais jäädä tämä kohta lukematta ;)

ja kyllä asun nyt rovaniemellä, mutta muutin tänne n. 1,5 kuukautta sitten pohjanmaalta :)))

Mirka kirjoitti...

ja olispa kiva itekkin saada sinne mökki !