keskiviikkona, lokakuuta 06, 2010

meiggi

Tällä kertaa otin kuvia mun tavalliset arkipäivän tummemmasta meikistä. Tää on nopea ja helppo tapa saada vähä tummemmat silmät. Mähän en arkena käytä juuri meikkivoidetta ollenkaan. En todella halua kauheen tunkkasta ja pakkelimaista kerrosta mun iholle joka päivä. Varsinkin kun mulla on niin herkkä (atooppinen) iho. Se ei pärjäis ilman rasvaa. Rasvaus on kaiken a ja o. Vaikka ois kuin rasvanen iho, niin pitää käyttää rasvaa. 

Pelkkä rasva ja meikitön naama
Image and video hosting by TinyPic
Ekaks levitän kasvoille ihon sävyn heleyttäjää.
Image and video hosting by TinyPic
Sitte käytän oman ihon väristä peitepuikkoa mahdollisiin "ongelmakohtiin" (nenän ympärys, silmänalukset, luomet, näpyt jne.). Tässä vaiheessa mulla hyppäs silmiin näköjään piilarit... :D
Image and video hosting by TinyPic
Sitte otan vaaleempaa peiteväriä ja laitan sitä luomiin ja silmänaluksiin..
Image and video hosting by TinyPic
Kiinnitän puuterilla ja sipasen sitä vähä koko kasvoille. Teen ruskealla kajaalilla kulmat.
Image and video hosting by TinyPic
Valkoinen luomiväri ensin luomelle ja sitten levitän koko luomelle tuota harmaansävyistä luomiväriä.
Image and video hosting by TinyPic
Häivytän harmaan luomivärin rajat kultasella luomivärillä tai mahdollisesti muulla hempeemmällä ja vaaleemmalla sävyllä...
Image and video hosting by TinyPic
Tällä hetkellä näyttää silmät auki tältä.
Image and video hosting by TinyPic
Vedän ylärajauksen nestemäisellä rajausvärillä puolesta luomesta ulkokulmaan asti. Lopuksi vedän vielä kissamaisen rajauksen. Alaluomelle vedän rajauksen kajaalilla. Ja pehmennän sitä hiukan tiptop- puikolla.
Image and video hosting by TinyPic
Lopuksi ripsaria muutama kerros ja aurinkopuuteria.
Image and video hosting by TinyPic
Molemmat silmät valmiina.
Image and video hosting by TinyPic
Kuva yksittäisestä luomesta.
Image and video hosting by TinyPic
Ja lopuksi koko kasvot :)
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Sellanen yksinkertanen meikki mulla on  aina joskus arkena :)

Mirris

8 kommenttia:

Riikka kirjoitti...

voiku nätti:) ite en ehkä käyttäisi arkena mut kiva silti (y)

Mirka kirjoitti...

kiitos! jep, kaikki ei tykkää tummasta meikistä arkena, mutta mää oon vähän sellanen vaihtelija! Tänäänkin mulla on ollut vaan pelkkää ripsaria, mutta onneksi meitä on moneksi ;)

emmylou kirjoitti...

yhyy oot nii supernätti! :) toimiiko toi ripsari muuten? :)

Mirka kirjoitti...

ainaskii minä oon tykänny :D halpa-hallista 2€ :D hah

Anonyymi kirjoitti...

Mää niin tykkäisin et käyttäsit ruskeita piilareita vähemmän :D tai olis kiva nähä useammin meikin kanssa siniset silmät sulla. Ja sit kans noista sun kulmista, ku yleensä (mitä oon huomannut) ni meikkaat ne kans tummaks ku meikkaat muutenki, ni olis kiva joskus nähdä kulmat ilman meikkii ku on muuten meikkiä. Vaikka noikin on siis tosi ihanat, mut vaihteluksi :) mietityttää miltä näyttäsit jos kulmat ei olis laitetut mut muu nassu olis!

Mirka kirjoitti...

Kiitos paljon mielipiteestä :) Mulla on tällä hetkellä vaan nämä ruskeet piilarit. Mulla ei oo tavallisia piilareita ollenkaan :( Siksi ruskeat silmät koko ajan.. Ja siis en mä huvikseni piilareita käytä, vaan sen takia ku en nää ilman niitä :D

Voin tietysti meikata joskus niin, että kulmat ei ole niin vahvat :) Mulla on vaan luonnostaan niin valkoset kulmat, että näytän hölmöltä omasta mielestä. Kestovärjään näitä aika ajoin, joten et pääse kyllä ihan ihan luonnollista väriä näkemään :(

Unknown kirjoitti...

Tosi kiva postaus, tälläsiä lisää! Ja ihana meikki :)

Mirka kirjoitti...

Kiitti :) Pyrin kyllä tekemään näitä niin paljon ku kerkeen.. Ne vaan vie niin kauheesti aikaa :(